מגנום מושלם לקיץ שמכינים בבית


DSC02904

הקיץ כבר לגמרי כאן, עונת הרחצה נפתחה בכל הבריכות עם מתקנים ומתנפחים ובתוך כל החום הזה יש לי משהו אחד להגיד לכם – ארטיק מגנום ביתי. דמיינו את הצליל של ציפוי שוקולדי מתפצח ואחריו גלידת וניל אלוהית עם הפתעות נמסה לכם על הלשון. ועכשיו תנו לי לגלות לכם סוד – זה ממש פשוט להכנה אז נא לפנות מקום במקפיא.

2015-06 מגנום ביתי

אפשר אולי לחזור לגיל הזה?

הכל התחיל משיחת טלפון עם רות הBestie שלי (אנקדוטה נוסטלגית: רות ואני חברות כבר כמעט 30 שנה – טירוף, היא מכירה אותי עוד מימי ארגז החול בגן עדה) שסיפרה שהם קיבלו מתנה תבניות סיליקון להכנת ארטיקים ושאולי נעשה איתן פוסט מגניב לבלוג. ברור שקפצתי על הרעיון ובשבת האחרונה  לפני חודש (קצת התעכבתי בכתיבה) באתי לרות, שתינו קפה קר ורקחנו ביחד את הדבר הטעים והמושחת שלפניכם. הטועמת המתוקה שלנו אישרה שזה מאוד טעים אם תהיתם.

DSC02781

זמן הכנה ברוטו: ארבע שעות לפחות (תלוי במקפיא שלכם)
זמן הכנה נטו: שעה
כמות: 4 ארטיקים בגודל סטנדרטי

מגנום מושלם לקיץ שמכינים בבית

מגנום וניל קלאסי
 250 מ"ל שמנת מתוקה
100 גר' שוקולד לבן
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
תמצית וניל
רוטב קרמל מלוח
150 גר' סוכר לבן (¾ כוס)
100 מ"ל שמנת מתוקה חמה
80 גר' חמאה
½ כפית מלחציפוי שוקולד
200 גר' שוקולד מריר
60 גר' שמן (¼ כוס)
*בוטנים והפתעות, כדאי לכם ממש*

הסבר מקוצר למקצוענים:

*מכינים קרמל מלוח ← מכינים קרמל מהסוכר, מוסיפים שמנת חמה בהדרגה, ובסוף את קוביות החמאה והמלח ומצננים בטמפ' חדר
*מכינים את הארטיק ← מקציפים שמנת יחד עם אינסטנט פודינג למרקם יציב, ממיסים את השוקולד הלבן, מוסיפים אליו את הוניל ומקפלים אותו בהדרגה אל השמנת המוקצפת
*ממלאים את תבניות הארטיק עד לחצי גובה בגלידת הוניל, מכיניסים לייצוב קצר במקפיא, מזלפים מעל קרמל/שוקולד מומס ושאר רעיונות מושחתים
*ממלאים את התבניות עד הסוף בגלידת הוניל ומכניסים לייצוב של כמה שעות במקפיא
*כשהארטיקים קפואים ונפרדים בקלות מהתבנית מוציאים וטובלים בשוקולד המומס שעורבב עם השמן (צריך להתקרר קצת אחרי ההמסה, טמפ' אידאלית היא 30º)
*מקשטים בעוד בוטנים קצוצים ומתחילים ללקלק או שומרים בקופסא אטומה במקפיא

DSC02901

הסבר מפורט למקצוענים לעתיד:

המתכון הבא מושלם בתור ארטיק אבל יכול בכיף גם להפוך לגלידוניות או אפילו סתם גלידה ביתית מושחתת אם לא בא לכם להצטייד באביזרים מיוחדים.

מתחילים מלהכין רוטב קרמל מלוח כדי שהוא יספיק להצטנן קצת. הכמות יותר גדולה ממה שהמתכון מצריך אבל קשה להכין בכמות קטנה וחוץ מזה שהרוטב הזה נשמר במקרר כמה זמן שתרצו והוא גם משדרג כל קינוח בעולם, לדוג' את אלה: רוטב מעל הפחזניות, קישוט על צלחת הפנקוטה או אפילו שידרוג לעוגת תפוחים הכי ביתית שיש.

DSC02756

קרמל מוצלח מתחיל ונגמר בדבר אחד – סיר/מחבת עם ציפוי טפלון מעולה שלא נדבק אליו כלום. אני הכי אוהבת להכין אותו בקלחת (סיר עם ידית ארוכה) הכי פושטית אבל מצוינת שקניתי פעם באיקאה כי זה ממש מקל גם על ההכנה וגם על השטיפה. אם אין לכן סיר עם ציפוי טפלון אפשר גם להכין בסיר רגיל רק להיות יותר זהירים ויכול להיות שתצטרכו להשרות במים רותחים כדי לנקות אח"כ.

כל פעם לשפוך רק שכבה דקה של סוכר לסיר

כל פעם לשפוך רק שכבה דקה של סוכר לסיר

טוב אז תסבירי כבר איך מכינים – צודקים,התפזרתי. מחממים קצת את הסיר על האש לפני שמתחילים וכשהתחתית כבר חמימה מתחילים לשפוך בכל פעם שכבה דקה של סוכר לסיר. איך יודעים מתי אפשר לשפוך עוד שכבה? כשרואים שכל כמות הסוכר הקודמת ששפכתם נמסה והגיעה לצבע חום ענברי. ומה עשים אם מתחיל לעלות עשן ויש ריח שרוף? מורידים לכמה שניות מהאש, מטלטלים את הסיר ושופכים עוד שכבה של סוכר שתוריד את הטמפ' של הקרמל ורק כשהעינינים נרגעים מחזירים לאש.

2015-06 מגנום ביתי2

כשסיימתם את כל כמות הסוכר מביאים לסף רתיחה את השמנת במיקרו או על האש ומוסיפים בהדרגה אל הקרמל תוך כדי טלטול הסיר – זה יבעבע אז זהירות.
עכשיו מנמיכים את האש, מוסיפים את החמאה והמלח ומערבבים בכף או מטרפה. אגב – שכחתי להדגיש שבכל שלבי ההכנה של הקרמל לא מכניסים פנימה שום כף או כלי, זה יוריד את הטמפ' של הקרמל ויגרום לו להתגבש סביב הכלי ולהתפרק. כשהקרמל מוכן – מעבירים לקערה ומניחים בצד.

DSC02792

גלידת וניל ושוקולד לבן בלי הרבה סיבוכים: מקציפים את השמנת המתוקה עם האינסטנט פודינג למרקם יציב. בינתיים ממיסים במיקרו את השוקולד הלבן בפולסים קצרים ומוסיפים אליו את הוניל. ונשאר רק לאחד ביניהם בהדרגה, הכי פשוט שיש. ואגב אפשר גם פשוט להוסיף לגלידה הזאת פירות אם פחות בא לכם על הקרמל והשוקולד, נגיד מנגו נשמע לי כמו תוספת סופנית.

DSC02813

מתחילים במלאכת הארטיקים – לוקחים את תבנית הארטיקים שברשותכם (זה מה שאנחנו השתמשנו בו), מוודאים שפיניתם מקום במקפיא וממלאים עד חצי גובה. אם התבנית שלכם היא עומדת ולא שוכבת כמו זאת אז תמלאו קצת, תזלפו קרמל ותערבבו עם סכין כמו שעושים עם עוגת שיש.

!!! O M G

!!! O M G

מכניסים למקפיא ל10 דק' לייצוב קצרצר של הקרמל ואז ממלאים את התבניות עד הסוף. עכשיו מכניסים את הארטיקים להקפאה של כמה שעות טובות או אפילו לילה, אני מבינה אותכם – ההמתנה קשה מנשוא בדברים האלה אבל חייבים.

DSC02839

כשהארטיקים שלכם סיימו להתייצב מכינים את ציפוי השוקולד לגימור מושחת כהלכתו. ממיסים את השוקולד בכלי יחסית צר וגבוה במיקרו בפולסים קצרים וכשהוא הוא כבר כמעט כולו נמס נותנים ערבוב והכל נמס לגמרי. מוסיפים את השמן והבוטנים ונותנים לו להתקרר לטמפ' של בערך 30° שזה אומר שלא חם כשנוגעים בתערובת עם האצבע.

DSC02853

והחלק הכי כיפי- טובלים את הארטיק בציפוי שוקולד, מפזרים מעל עוד כמה הפתעות ומניחים על נייר אפייה אחרי שמנערים קצת את השוקולד העודף. אפשר לאכול מיד או לשמור במקפיא בקופסא אטומה לכמה זמן שתרצו (או בעצם לכמה זמן שתצליחו).

IMG-20150610-WA0000

שינויים / שידרוגים וניסויים
אז כמו שכתבתי בתחילת הפוסט אפשר גם להכין את המתכון הזה כגלידוניות אישיות, פשוט מכינים בתוך תבנית סיליקון של קרח בכל צורה שיש לכם ואחרי שמקפיאים אפשר לצפות בשוקולד באותו האופן בדיוק. רות אפילו הגדילה לעשות והזריקה לתוכם מהקרמל המלוח ♥

DSC02897

ולעצלנים במיוחד אפשר להכין פשוט כגלידה בקופסת פלסטיק רגילה ולעשות כמה שכבות באמצע של השוקולד והקרמל, גם טעים בטירוף!

שיהיה לנו קיץ חם ומגניב

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה ואוו, נטול גלוטן, שוקולד, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מגנום מושלם לקיץ שמכינים בבית

  1. שירן הגיב:

    היי ♥♥♥ ו-וואוווו! :)
    איזה פוסט מדהים!
    גרם לי לרצות ללקק לעצמי את האצבעות!
    אני כזה- OMG! אני הולכת לאכול את עצמי מהפוסט המגרה הזההה! :))))

    אהבתי

  2. מעריצה של הבלוג, אזור השרון הגיב:

    OMG OMG OMG. הפוסט הכי מגרה אבררררר

    אהבתי

  3. נוז הגיב:

    אני מתה! זה נראה הדבר הכי טעים שראיתי מזה הרבה מאוד זמן

    אהבתי

כתיבת תגובה