פחזניות


פחזניות

"Bloggers block" שמעתם פעם על המושג הזה? אז גם אני לא אבל החלטתי שהוא הדרך הטובה ביותר לתאר את מה שכנראה עבר עליי בחודשים האחרונים. כבר תקופה שאני רוצה לפרסם פוסט חדש אבל איכשהו לא הצלחתי להביא את זה לכדי מימוש.
אני גאה לבשר שהסתיימה תרדמת החורף שלי ובסופ"ש האחרון תקפה אותי מוזה שנוצרה בעיקר מהתגובות שהמשיכו להגיע אלי. הדבר שהכי התחשק לי לשתף עמכם הוא מתכון מעולה לפחזניות שתמיד מצליח- כי תודו שאתם מתגעגעים לשנות הניינטיז העליזות.

זמן הכנה ברוטו: שעה וחצי
זמן הכנה נטו: חצי שעה
כמות: 70 פחזניות קטנטנות ומופלאות

בצק
½1 כוסות חלב
150 גר' חמאה
כפית מלח
כפית סוכר
½1 כוסות קמח
5 ביצים
מילוי 
1 מיכל שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 שקית אינסטנט פודינג וניל (80 גר')
משחת/תמצית וניל
גרידה מחצי לימון

הבצק
פחזניות עשויות מדבר מופלא שנקרא בצק רבוך שמבחינתכם זה אומר שצריך לבשל אותו בישול קצרצר על הגז לפני האפייה. להלן המצרכים:

פחזניות

מרתיחים על אש בינונית את החלב, החמאה, המלח והסוכר בסיר. כדאי לכסות את הסיר כדי שלא יתאדו חלק מהנוזלים. כשהחמאה כולה נמסה (והחלב רתח) שופכים בבת אחת את כל הקמח לסיר ומערבבים,כשנוצר בצק אחיד ומתחילים לראות את הקמח נדבק לדפנות הסיר אפשר להוריד מהאש.

פחזניות

השלב הבא הוא להעביר את הבצק שנוצר לתוך המיקסר (אם אין לכם מיקסר אפשר גם לערבב ידנית), תשתמשו בוו גיטרה ותנו לבצק להתקרר קצת תוך כדי הערבוב של המיקסר. כשהבצק מצטנן ומפסיקים לעלות ממנו אדים אפשר להוסיף אליו בהדרגה את הביצים הטרופות.

פחזניות

חשוב להוסיף את הביצים בהדרגה כי בכל פעם שמוסיפים ביצים לתערובת, הבצק משנה את המרקם שלו וצריך להמשיך לערבב עד שהוא חוזר לעיסה אחת ולא לאוסף גבשושים. אם עובדים עם מיקסר כדאי אחרי כל הוספה של ביצים להגביר את מהירות הסיבוב.

פחזניות

המרקם הסופי של הבצק אמור להיות דומה לתמונה הזו, אם מרימים את הוו הבצק אמור להימתח עליו עד שהוא נהפך לחוט דק. עוד דרך לוודא שהבצק במרקם נכון היא ליצור שביל עם כף עץ ולראות שנוצר שביל דק ואחרי כמה שניות הוא נסגר – אם הבצק קשה מדי צריך להוסיף עוד ביצים.

פחזניות

עכשיו מתכוננים לזילוף, אם יש לכם שקית זילוף יש לי טיפ של אלופים בשבילכם:
1. להכניס פייה לקצה השקית זילוף (אני השתמשתי במשוננת)
2. לחתוך את קצה השקית
3. להלביש את השקית על קנקן כלשהו – זו גולת הכותרת של הטיפ
4. להכניס את המילוי אל השקית בנוחות ושלווה
*אם אתם שואלים את עצמכם למי לעזאזל יש שקית זילוף אז תתעלמו ממה שכתוב למעלה ופשוט תעשו שליכטות של בצק בעזרת כפית על התבנית או לחלופין תמלאו שקית סנדוויץ' בבצק ותעשו חור באחת הפינות התחתונות של השקית.

פחזניות

אני ממליצה בחום לזלף פחזניות קטנות בקוטר של 2-3 ס"מ כי הכי כיף לנשנש אותן ככה, כדאי גם לרפד את התבנית בנייר אפייה כדי שהפחזניות לא יידבקו, אלא אם כן יש לכם תבנית מופלאה כמו שלי. לפני שאתם מתחילים את הזילוף תחממו את התנור לחום של 150° ותוודאו שאתם מכינים את כל התבניות כי אסור בתכלית האיסור לפתוח את התנור בזמן האפייה – האדים שנוצרים בתנור הם אלה שיוצרים את חלל האוויר  המופלא שבפחזניות.
**אני יודעת שהרבה מתכונים של פחזניות אופים בטמפ' גבוהה לזמן קצר ואז מנמיכים וכו' וכו', אם אתם סומכים עליי אני ממש ממליצה לנסות את שיטת האפיה הזו כי היא פשוטה ומצליחה כל פעם! נשבעת!!!!**

פחזניות

אחרי שעה בדיוק (כן, 60 דקות על השעון) מוציאים את הפחזניות מהתנור ונותנים להן להצטנן קצת על התבנית, בינתיים מכינים את המילוי. כמובן שחובה לטעום כמה פחזניות גם בלי מילוי כי זה אוורירי בצורה מדהימה – אפילו חתכתי פחזנית אחת כדי להדגים את הכיס אוויר המגניב שנוצר בזמן האפייה.
פחזניות

מילוי
המילוי שאני בחרתי בו הוא סופר פשוט להכנה, אם בא לכם להשקיע ולהכין קרם צרפתי אמיתי סחטיין עליכם (אתם יכולים להשתמש במתכון של הקרם בוואריה – רק בלי להוסיף ג'לטין). המילוי שלי היה מורכב ממיכל שמנת מתוקה, כוס חלב, שקית אינסטנט פודינג וניל, משחת וניל וגרידת לימון שהוקצפו כולם יחד עד ליצירת קצף יציב שמחזיק גם כשהופכים את הוו הקצפה.

פחזניות

מכניסים את המילוי לשקית זילוף והפעם משתמשים בפיית זילוף חלקה וקטנה, אם אין לכם שקית זילוף אפשר גם לחתוך את הפחזניות באמצע ולהכניס מילוי בעזרת כפית. אם אתם ממש רוצים להשאיר את הפחזניות שלמות למרות שאין לכם שקית זילוף אז תפסיקו להתקמצן ותלכו לקנות אחת!

פחזניות

עכשיו עושים חור בתחתית כל פחזנית וממלאים עד שמרגישים התנגדות ומתחילים לראות את המילוי מבצבץ לו החוצה. קולולו@#$%^ – הפחזניות שלכם מוכנות! אם אתם ממש מושחתים אתם יכולים גם להכין להם ציפוי שוקולד או רק לפזר אבקת סוכר בשביל הפוטוגניות.
*אפשר לשמור את הפחזניות במקרר למשך יום (גג יומיים) אבל הבצק יאבד מהפריכות שלו ויהפוך להיות מעט "סוגי".. – אז מומלץ להכין יחסית קרוב להגשה.

פחזניות

הסבר מקוצר למקצוענים:

*מרתיחים בסיר את החלב עם החמאה, מלח וסוכר על אש בינונית (עדיף עם מכסה)
*מוסיפים את כל כמות הקמח בבת אחת ומערבבים
*מורידים מהאש כשמתחילה להיווצר שכבת קמח על דפנות הסיר
*מערבבים במיקסר עם וו גיטרה, במקביל טורפים את הביצים
*מוסיפים בהדרגה את הביצים ולאחר כל הוספה מגבירים את המהירות
*מזלפים על תבנית פחזניות בקוטר 2-3 ס"מ
*אופים בתנור בחום של של 150° שעה בדיוק – בלי לפתוח את התנור!

*מקציפים מילוי משמנת מתוקה, חלב, אינסטנט וניל, משחת/תמצית וניל וגרידת לימון
*עושים חור בתחתית כל פחזנית
*ממלאים בעזרת שקית זילוף עם פייה קטנה עד שרואים שהמילוי מתחיל לבצבץ החוצה
*מפזרים מעל אבקת סוכר או טובלים בשוקולד
אין כמו טעמה המתוק של השחיתות…

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה אירוח, בצק רבוך, ואוו, עוגיות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על פחזניות

  1. ענת שקדי רבני הגיב:

    היוש!
    בדיליי של 5 שנים וקצת הכנתי בסופ"ש את הפחזניות, והן יצאו מושלמות!
    נטרפו בשניות ע"י חבורת אנשים שבעים מאד.

    רציתי לשאול – מה דעתך על מילוי מלוח?
    (כי הפחזניות עצמן לא מתוקות ונראה שיקבלו באהבה מילוי מלוח, משהו שום-שמירי כזה)

    אבל – במה מחליפים את הפודניג וניל?
    או אולי כדאי בכלל ללכת על גבינת שמנת?

    אשמח לדעתך המלומדת!

    נשיקות מהדרום
    ענת (דורה)

    אהבתי

    • הללושית הגיב:

      הי חמודה,
      איזה אלופה את שהכנת!
      הפחזניות בהחלט ישמחו למילוי מלוח צריך פשוט גבינה יחסית מוצקה, אפשר גבינת שמנת (אפילו 5٪) או לסנן כל גבינה/יוגורט דרך חיתול שיתנקזו נוזלים ואז אפשר לתבל עם בצל ירוק, זעתר, שום מה שבא לך.
      תעדכני איך יצא

      אהבתי

      • ענת הגיב:

        מעדכנת – יצא חביב.
        השתמשתי בגבינת שמנת שום-שמיר 5% וזו לא הייתה בחירה מוצלחת כל-כך, היה לזה טעם קצת תעשייתי \-:
        אני מניחה שעדיף היה למלא עם גבינת שמנת טבעית ולתבל בעצמי.

        אהבתי

  2. בר הגיב:

    הי רציתי לשאול אם אפשר להקפיא אותן ממולאות יום לפני ההגשה ? והן עדיין נשארות טובות ..

    אהבתי

    • הללושית הגיב:

      הי בר,
      מבחינת הקפאה את הפחזניות הלא ממולאות אפשר להקפיא בלי בעיה. אם את רוצה גם למלא אותן מראש אז עדיף לשמור במקרר יום אחד ולא להקפיא ולהפשיר עם המילוי. בהצלחה!

      אהבתי

  3. גילה הגיב:

    אם אני משתמשת בקמח מלא, האם עליי להוסיף עוד חלב או עוד ביצים?

    אהבתי

    • הללושית הגיב:

      הי גילה,
      לא יצא לי להכין עם קמח מלא אבל אני מניחה שיכול להיות שתצטרכי עוד קצת ביצה כדי להגיע למרקם המדויק…
      תעקבי אחרי ההנחיות שלי לבדיקת הבצק ותאזני את כמויות הקמח והביצים עד שתגיעי למרקם המתאים
      בהצלחה!

      אהבתי

  4. גילה הגיב:

    תודה על המתכונים המשגעים. איזה מלכה את!

    אולי תוכלי לתת גם מתכון לגביניות (עוגיות שמרים עם גבינה) ???

    אהבתי

  5. That Food הגיב:

    פוסט מצויין.
    מתי את חוזרת?
    אוף, עכשיו אני רוצה פחזניה :(

    (לי אישית יש תרדמת קיץ, לוקח שבועות לכתוב פוסט בחום הזה – מזל שיש לי בלוג משותף עם עוד כמה אנשים :)

    אהבתי

  6. yechiav הגיב:

    נראה מעולה
    יש לי רעיון אולי לכבוד פורים תעשי איזה פוסט רציני על משלוח מנות של דברים טעימים לחברים… בתל אביב… ברחוב ארלוזורוב…

    אהבתי

  7. Sharon Gur הגיב:

    אחלה תמונות!

    אהבתי

  8. דנה הגיב:

    איזה כיף שחזרת:)
    הפחזניות נראות מעולה, אני בטוח אכין אותן בקרוב.
    את חושבת שאפשר להקפיא חלק מהפחזניות אחרי האפייה ולפני המילוי?

    אהבתי

    • הללושית הגיב:

      אפשר בכיף להקפיא את הפחזניות ואני גם שומרת אותן ממולאות אם הן צריכות להמתין כמה שעות כי ככה הן לא סופגות את הלחות של המקרר, בקיצור אפשר ורצוי להקפיא

      אהבתי

  9. נועה הגיב:

    איזה אלופההההה!
    כל הכבוד שמצאת את הזמן להרחיב לנו את הידע והתיאבון :-) – התגעגענו למתכונים ולתמונות!!!!!!!
    איזה כיף…אבל תגידי מה לא מזמינים שכנים לטעום?!

    אהבתי

  10. יהודית הגיב:

    שלום ללושית,
    ברוכה השבה לפרסם פרסם.
    יהודית

    אהבתי

  11. Varda הגיב:

    איזה כיף של מתכון
    תשואות !!

    אהבתי

  12. אביחי הגיב:

    אוי התמונות והתיאורים, פשוט נהדר, אני אשכרה יכול לדמיין את עצמי מכין את זה ! תודה על שהרחבת לי את הדמיון!
    נ.ב. את כבר לא סטודנטית :)

    אהבתי

כתיבת תגובה

