קציצות סלק בזריז


DSC03509

נעלמתי לאיזה חצי שנה. סורי

פשוט פתאום הפכתי לאמא וזה שינה את סדרי העולם, אז עכשיו לכבוד האמהות הטרייה שלי קבלו מתכון זריז לארוחת ערב. קציצות סלק מתקתקות, רכות ומנחמות.

אם אני אצליח להתמיד אני מתכננת לפתוח פינה חדשה בבלוג של "10 דקות הכנה" כי כרגע יותר בא לי להכין משהו טעים ומהיר לארוחת ערב ולאכול אותו מול משחקי השף ולהשאיר להם את העונג בלהכין מתכונים מסובכים עם מיליון מרכיבים בשעה (עאלק שעה, אין מצב בחיים).

"בטח סתם היא כותבת זריז וזה יקח שעה", חותמת לכם שזה זריז כי אם אני הספקתי להכין ולצלם בזמן שהקטנוטונת ישנה זה אומר שזה לקח פחות מארבעים דקות, כולל הצילום!

DSC03467

גילוי נאות – כחלק מהזריזות משתמשים בסלק בואקום. שזה פחות פוטוגני מסלק טרי ובשרני אבל חוסך זמן ולכלוך על הידיים.

DSC03490

**קציצות סלק חלומיות – 25 קציצות קטנות ** 

מצרכים
שקית סלק בואקום (4 סלקים)
בצל בינוני
שן שום כתושה
כף שמן זית
ביצה
½ כוס סולת
כפית מלח
פלפל שחור
1 כפית זרעי כוסברה טחונים (התבלין, לא העלים הירוקים)
*לציפוי – פירורי לחם, שומשום, מלח גס וקצח
בעלי דרישות מיוחדות?

– לטבעונים: אפשר להחליף את הביצה ב2 כפות טחינה גולמית ולוותר על השמן זית

-רגישים לגלוטן: תחליפו את הסולת בקמח תירס

-אין לכם זרעי כוסברה טחונים? תוותרו או שתשימו תבלין אחר שאתם אוהבים (כמון?!). ותלכו לקנות זה דבר מעולה!

הסבר מקוצר למקצוענים
מכניסים לאיזשהו מכשיר קיצוץ (אני השתמשתי במאסטר סלייסר) את הסלקים, הבצל והשום. אם אין לכם אפשר לגרד בפומפיה אבל אז אני לא מתחייבת על 10 דק' הכנה.
ברגע שהכל קצוץ דק שוברים פנימה את הביצה, מוסיפים את הסולת, השמן ואת התבלינים ומערבבים לעיסה אחידה.
מכינים מהעיסה כ-25 קציצות קטנות ומניחים על נייר אפייה.
מפזרים מעל כל קציצה תערובת של פירורי לחם, שומשום קצח ומלח גס, משפריצים על הקציצות עם ספריי שמן לאפקט של קראנצ'יות מבחוץ.
אופים 20 דק' על 180°.
איך טעים.
*איחסון – אפשר לשמור בקופסא אטומה במקרר עד שבוע או להקפיא מיד אחרי ההכנה ולהוציא כל פעם כמה קציצות לחימום בתנור או בטוסטר.

הסבר מפורט למקצוענים לעתיד
אין במתכון הזה הרבה צורך במקצוענות אז אני סתם אקשקש לי כאן קצת, אתם יודעים בשביל זה יש בלוג – שאני אכתוב שטויות ואתם לא תקראו אותן ורק תסתכלו על התמונות והמרכיבים.

DSC03476

אז כמו שבטח הבנתם כל מה שצריך לעשות זה לקצוץ את כל המרכיבים, לערבב וליצור קציצות.
אני הכי אוהבת לקצוץ לדברים כאלה במאסטר סלייסר כי זה  מספיק קטן כדי להתאחד אבל לא נהפך לעיסת גרבר. אפשר גם במעבד מזון ואז העיסה תהיה ממש אחידה וחלקה או בפומפיה לטקסטורה יותר גסה.

מכניסים את כל הסלקים, בצל ושום לקוצץ שבחרתם, מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים. הסולת יוצרת נקודות לבנות בתערובת אבל הן ייעלמו באפייה ברגע שהצבע של הסלק ייספג בסולת.

זה לא המבורגר זו קציצת סלק

זה לא המבורגר זו קציצת סלק

ברגע שהתערובת מוכנה יוצרים ממנה קציצות. בתמונה למעלה ניסיתי לבדוק אם כדאי לטבול את כל הקציצה בפירורי לחם אבל התשובה היא לא – זה נהיה קוועץ' ולא מוצלח.

מחממים תנור ל180°, מרפדים מגש  בנייר אפייה, מניחים עליו את הקציצות ומפזרים מעל כל קציצה תערובת של פירורי לחם, שומשום, מלח גס וקצח. אני ממש ממליצה להשפריץ מעל עם ספריי שמן כדי לתת לקציצות מעטה קריספי.

DSC03484

אופים 20 דק' או קצת יותר אם אתם אוהבים את הקציצות שחומות ומגישים לארוחת ערב עם איזה סלט מפנק ליד.

מה זה הרגל החמודה הזאת? היא של יובלי המתוקה, היא בת 3 וחצי חודשים ואני מאוהבת בה לגמרי.
מ א ו ה ב ת כבר אמרתי?

DSC03499

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה 10 דקות הכנה, בריא, גירסא טבעונית, צמחוני, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על קציצות סלק בזריז

  1. נחום הגיב:

    אהבתי את הבקשה עם הרגל של יובלי עלי והצלאחי בכל אשר תעשי

    אהבתי

  2. ירדנה הגיב:

    מזל טוב !! איזה רגל מתוקה ! הקציצות ממש ממש טעימות. הוספתי טיפונת קשקבל מגורדת דק.

    אהבתי

  3. עמית הגיב:

    בשל מחסור בסולת וקמח תירס, הכנתי עם שיבולת שועל אינסטנט ויצא מצויין! כל המשפחה נהנתה כולל בן השלוש שחשב שהן נראות כמו סוכריות :) ברוכה השבה !

    אהבתי

  4. נוז הגיב:

    ואו הכי צחקתי! בייחוד מהקטע של התמונות ולקשקש…. נראה מאוד טעים! עכשיו בא לי להיות מהקוראים הקרציות: "ואם אני לא אוהבת סלק יש לך רעיון במה אפשר להחליף?"

    אהבתי

  5. בלהה פלד הגיב:

    שלום רב,

    שמחתי לקרא כי הנך אמא , מזל טוב , הרבה הנאה וחוויות טובות 🎂💐🎉
    ברוך שובך

    בלהה

    נשלח מה-iPhone שלי

    אהבתי

כתיבת תגובה