אהבה על מקל


IMG_5956 copy

לא מתה על ולנטיינז דיי, כי אני לא בעד חגי צרכנות שמשרתים בעיקר חנויות שוקולד ודוכני פרחים. אבל למרות ההתנגדות העקרונית יש הרבה אנשים שאני אוהבת והחלטתי שיהיה נחמד לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להראות להם את זה, אז הרי לכם ההמצאה שלי לולנטיינז – "אהבה על מקל".

IMG_5876 IMG_5877

אז לא משנה איפה האהבה שלכם כרגע – לידכם בסלון, ביבשת בקצה השני של העולם בנסיעת עבודה (אההאם אההאם) או אולי אפילו מחכה בסבלנות שתפגשו אותה, הכי טוב שבינתיים תכנסו למטבח ותכינו את המיני פאיים החמודים האלה, זה גם טעים, מ מ ש. שיהיה חג אהבה שמח.

זמן הכנה ברוטו: 45 דקות
זמן הכנה נטו: 30 דקות
כמות: 20 עוגיות (קוטר 4.5 ס"מ)

מיני פאי על מקל

בצק פאי:
100 גר' חמאה קרה
¼1 כוס קמח (אפשר להמיר 2 כפות מהכמות בשקדים טחונים)
1 כפית סוכר
¼ כפית מלח
3-4 כפות מים קרים
מילוי:
ריבת תות (או כל סוג שיש לכם) / נוטלה / ממרח לוטוס/ ריבת חלב

*מקלות לסוכריות / שיפודים / קיסמים

הסבר מקוצר למקצוענים:
*מכינים בצק פריך (יבשים ← חמאה ← מים)
*מקררים בקטנה
*מרדדים על משטח מקומח וקורצים עיגולים בעזרת קורצן/כוס
*מניחים חצי מכמות העיגולים על נייר אפייה ושמים מקל במרכז העיגול, מהדקים קצת ושמים מעל חצי כפית ריבה
*קורצים לב קטן במרכז העיגולים שנותרו ומניחים אותם על העיגולים שכבר על התבנית
*מהדקים את קצוות הפאיים עם קצה של מקל או מזלג
*אופים רבע שעה בתנור שחומם ל170°
*מפיצים את האהבה שלכם ♥

IMG_5922

הסבר מפורט למקצוענים לעתיד:

מתחילים מלהכין בצק פריך של פאי, אבל אתם יודעים מה ממש כיף? זה בצק סופר קל להכנה והוא מתמסר ולא עושה שום בעיות. באמת הוא קסם כזה של בצק שאפילו אם ממש תתעללו בו (בתרגום חופשי: תתנו לילדים לרדד אותו) הוא עדיין ייצא טעים.

Anat

אז לוקחים את המעבד מזון, מה עוד לא קניתם? אז לפחות קטן כזה וגאוני יש לכם? יופי, הוא יספיק. אם אין לכם אז אני הולכת להקדיש רגע לספר על המכשיר המעולה הזה (ולא, לא קיבלתי כסף ממישהו אני פשוט ממש אוהבת אותו), זה עולה איזה 150 שקל ומוכרים אותו כקוצץ ירקות אבל בפועל הוא משמש אותי להכל – לקצוץ עשבי תיבול, לרסק עגבניות ובמיוחד להכין בצק פריך. אז קניתם? אם אין לכם אפשר גם להכין את הבצק ידנית.

IMG_5843

 

מכניסים אל המעבד מזון קמח, סוכר ומלח ומערבבים לכמה שניות. אח"כ מוסיפים חמאה חתוכה לקוביות ונותנים עוד כמה פולסים טובים עד שיש לכם מרקם של חול. השלב הסופי הוא להוסיף 3 כפות מים קרים (מהמקרר, אחרת הבצק יהיה פחות נוח) ולערבב בכמה פולסים מהירים. ברגע שהבצק מתחיל להתגבש לפירורים גסים להפסיק לערבב – אתם צריכים להגיע למצב שהבצק עוד בפירורים אבל אם מרימים אותו ומועכים הוא מתגבש למשטח אחיד. אם גם אחרי דקה של ערבוב הוא לא התגבש אפשר להוסיף בהדרגה עוד כף מים.

IMG_5853

מאחדים את פירורי הבצק לגוש אחד, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לרבע שעה. אפשר גם ישר לעבוד איתו אם אתם חסרי סבלנות כמוני.
מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק לעלה יחסית דק של פחות מחצי ס"מ, הבצק עוד קצת מתנפח באפייה ויש שתי שכבות שלו אז צריך להקפיד שהוא לא יהיה עבה מדי. ברגע שיש עלה מרודד קורצים מספר זוגי של עיגולים עם קורצן עוגיות או כוס, אני קרצתי עיגולים בקוטר של ½4 ס"מ.

IMG_5868 copy

מניחים חצי מכמות העיגולים על תבנית עם נייר אפייה, בחצי השני של העיגולים קורצים לב קטן במרכז. אם אין לכם קורצן של לב אפשר גם עוד עיגול קטן עם פקק או משהו מאולתר.

IMG_5897

עכשיו מגיע הקטע הכיפי והיצירתי – בוחרים מילוי. המילוי האהוב עלי הוא ריבת תות קסומה של סבתא לייצ'ו, מה אתם לא מכירים את סבתא לייצ'ו? אז אני אספר לכם עליה.

סבתא לאה היא הסבתא האהובה של רועי (את רועי אתם כבר מכירים) שתמיד כשתשאלו אותה היא תגיד שהיא לא אוהבת לבשל והיא לא זוכרת איך להכין כלום. אבל כל המקפיא שלה מלא בקופסאות בשביל הנכדים והמדפים במזווה עמוסים בצנצנות ריבה עם תאריך על המכסה וטעם שרק מישהי שמכינה את הריבות האלה כבר 40 שנה יודעת לשחזר כל פעם מחדש בלי מתכון.
אז אם אין לכם ריבה של סבתא לייצ'ו אפשר לשים ריבה קנויה (עדיף מפרי קצת חמצמץ), ממרח שוקולד או כל מילוי אחר שיש לכם בבית. אבל הכי טוב שתבקשו מסבתא לייצ'ו איזה צנצנת, אולי השארנו אחת.

IMG_5882

מתחילים להרכיב – מניחים במרכז כל עיגול שעל נייר האפייה מקל סוכריה או שיפוד ומהדקים אותו לבצק כדי שיצליח להחזיק אח"כ את המיני פאי. מעל קצה המקל שמים חצי כפית מילוי (אם הוא לא נוזלי אפשר אפילו יותר) וסוגרים בעיגול עליון עם חור בצורת לב.

IMG_5886

עכשיו מהדקים את השוליים ועושים חריצים עדינים בעזרת המקל של הסוכריות או עם קצה של מזלג, אם אתם ממש רוצים להיות קפדנים אפשר גם למרוח על שולי העיגול התחתון ביצה כדי שהפאי לא ייפתח באפייה.

IMG_5888

אתם ממש קרובים לסיום – נשאר רק לחמם תנור ל170° ולהכניס את הפאיים שלכם לרבע שעה.
אחסון – נשמר בחוץ בקופסא אטומה כמה ימים, אפשר גם להקפיא ולהוציא כל פעם רק כמה פאיים לטמפ' החדר.

IMG_5953

*אני הברשתי חלק עם ביצה מעל והם יצאו קצת יותר זהובים אבל זה לא הבדל משמעותי אז בעיני אפשר לוותר – בתמונה למטה הפאיים שבצנצנת לא מוברשים והשניים שעל המפית כן הוברשו בביצה.

IMG_5920

מקווה שיהיה לכם שבוע נפלא ושתמיד תזכו לאהוב ולהיות נאהבים ולסיום שיר קטן על אהבה שתפס את אוזניי בימים האחרונים.

*את המקלות אפשר למצוא במחיר מופקע בחנויות של מוצרים למסיבות או דברי קונדיטוריה, בטוח שגם אפשר למצוא בזול ב-ebay.

IMG_5871

אגב – זה גם אחלה דבר לפיקניקים לשבתות שמשיות ומפנקות

IMG_5914

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה בצק פריך, ואוו, עוגיות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על אהבה על מקל

  1. noa הגיב:

    מ-ה-מ-ם!
    רעיון גאוני!

    אהבתי

  2. יעל בן שאול הגיב:

    נראה טעים -מצולם וכתוב מקסים, ככה זה כשיש מיקס של כישרונות מתוקים.

    אהבתי

  3. שיל הגיב:

    נראה מקסים! ובטח גם טעים. איזה כיף שחזרת

    אהבתי

  4. מיכל הגיב:

    נראה מהמם!!
    במה אפשר להחליף את החמאה (כדי להפוך את המתכון לטבעוני)

    אהבתי

  5. נטלי הגיב:

    מקסימות והצילומים נהדרים!

    אהבתי

כתיבת תגובה