ארוחת גורמה ביתית – כשאוכל ומשפחה נפגשים


ארוחת גורמה

לפני שבועיים רועי (החצי השני) ואני החלטנו לקחת על עצמנו פרויקט קולינרי ולהפיק ארוחת גורמה לכבוד הזכייה של אבא שלי בפרס א.מ.ת היוקרתי. אני לא מתיימרת לדעת להסביר על מה בדיוק הוא זכה חוץ מזה שהוא "המדען הכי טוב במכון וייצמן" כמו שהאחיינית המתוקה שלי אמרה לשומר בכניסה אבל אתם מוזמנים לראות את הסרטון שעשו עליו ולשמוע אותו מסביר. אגב, פרט להיותו מדען מוכשר הוא גם הצלם המדהים של הבלוג הזה.
אז חזרה לעיניינו – ארוחת גורמה ל21 סועדים! זה מבצע בכלל לא פשוט אבל הסיפוק ממבטי ההנאה של האנשים בזמן שמגישים עוד מנה לשולחן שווה כל שניה.

ארוחת גורמה

שלב ראשון – בניית תפריט
אז אחרי הרבה שעות שיטוט בבלוגים והתייעצות עם חברים חובבי מסעדות הרכבנו את התפריט שמובא לפניכם, הארוחה הייתה מורכבת מ-5 מנות ראשונות, מנה עיקרית ופלטת קינוחים. היו רגעים שבהם פחדנו שזה יותר מדי אוכל אבל מסתבר שכשמגישים את האוכל במנות אישיות ואסתטיות הכל מתחסל. החלק החשוב מבחינתנו היה לגרום לארוחה להיות חגיגה ממושכת ולא להגיש את כל האוכל בבת אחת ולכן הלכנו על קונספט של הרבה מנות קטנות ולא מנות גדולות למרכז שולחן.

תפריט ארוחת גורמה

ארוחת גורמה

שלב שני – קניות ולוגיסטיקה
התפריט נסגר, עכשיו היה צריך להתחיל ללקט את כל המצרכים והכלים הדרושים לצורך הרכבת ארוחה מפוארת שכזו. הארוחה תוכננה ליום שבת בערב אבל רצינו כבר להיות בעיצומן של ההכנות בסופ"ש אז היינו צריכים להיות מוכנים מבעוד מועד. ארגנו רשימת קניות מפורטת ומדוקדקת, שכללה כמויות לא שפויות של שמנת וחמאה (אל תספרו למדריכה שלי בשומרי משקל רחמנא ליצלן). את הכלים החלטנו לקחת ממקום שמשכיר ציוד ולוקח אותו חזרה מלוכלך בארגזים, זה היה רעיון גאוני וחסך לנו מלא שעות של עמידה על הכיור/המדיח (זה עולה בערך שקל לפריט למי שמתעניין).

ארוחת גורמה

שלב שלישי – מלא שעות עמידה על הרגליים
ההכנות בפועל לארוחה התחילו בחמישי בערב בהכנת הקינוחים ונמשכו עם הפוגות עד שבת בחמש וחצי שהייתה שעת פתיחת הדלתות, הקו המנחה היה שרועי אחראי על כל מנות הבשר והדגים ואני אחראית על הירקות, אפיה וקינוחים. בדרך צברנו הרבה חוויות וקיבלנו עזרה מכל מיני גמדיות מטבח שקילפו, קצצו, זילפו ערבבו ועשו בגדול כל מה שביקשנו מהן מבלי להשתגע מהחוקים הנוקשים שלנו. מאיה, נועל'ה אמא וסבתא – אין כמוכן! תוך כדי היו הרפתקאות שבאו לבחון אותנו – מקרר שהתקלקל בשישי בלילה כשהוא מפוצץ באוכל בשווי 1500 שקל, ניוקי דלורית שעבדתי עליו לפחות שעתיים שהחזיר את נשמתו לבורא, גוש הבשר שפתאום עלה באש על המנגל, 14 צלחות שהחליקו מהשקית והתרסקו על הרצפה ועוד עשרות חתכים באצבעות שכמעט נגמרו בטרגדיה. אבל תהיו בטוחים שמי שנכנס לבית החגיגי של ההורים שלי בשבת בחמש וחצי בערב לא היה יכול לנחש שרק לפני שניה הבית עוד היה שדה קרב.

ארוחת גורמה

שלב רביעי – לשתות לאכול ולצלחת
רגע האמת, כל התכנונים והמחשבות מגיעים לכדי מימוש והארוחה עצמה מתחילה. התענוג האמיתי בארוחת מנות למי שמכין אותה זה שהארוחה נמשכת הרבה זמן ויש הזדמנות להנות מהחוויה ולמתוח את הרגע בניגוד לארוחות אחרות שלפעמים נגמרות תוך רבע שעה. הארוחה שלנו נמשכה כמעט שלוש שעות ואמנם בתור אלה שמגישים ומצלחתים את כל המנות לא הספקנו לשבת יותר מדי אבל תהיו בטוחים שנשנשנו בלי סוף ולא יצאנו רעבים… היה לנו דף מסודר שבעזרתו זכרנו בכל שלב מה צריך לעשות לקראת השלב הבא "כשהמרק מוגש להעלות את שיפודי הסלמון לגריל" והאמת שהכל תיקתק כמו שעון.

ארוחת גורמה

שלב חמישי – הקינוחים
אז בישול זה סבבה והכל אבל כידוע לכם התשוקה שלי היא אפייה וקינוחים. בשעה 21:00 כשנגמר שלב הגשת המנות הגיע הזמן לדבר האמיתי והתחלתי לארגן ולהרכיב את כל הקינוחים שאוכסנו ברחבי המטבח והמזווה לכדי פלטת קינוחים שלא תישכח. הקינוחים שהוגשו היו:
מקרון שוקולד תפוז וג'ינג'ר, מקרון אשכולית אדומה ופיסטוק, טראפלס בניחוח הל, אקלרים במילוי קרם נוגט, פאי לימון עם מרנג, קרם ברולה וכוסיות קרם פטיסייר ברוטב פירות יער.
כמו שכבר אמרתי רוב הרעיונות לקינוחים הגיעו מבלוגים אהובים עם שינויים והתאמות שלי כדי להוסיף את הטאץ' שלי. מאוד חששתי שאחרי כל האוכל הזה אנשים יהיו מפוצצים ולא יהיה עם מי לדבר אבל כמו שהמשפט הידוע אומר "יש קיבה נפרדת לקינוחים" וכל הקינוחים חוסלו כליל, המעט שנשאר נחטף כטעימות למי שלא נכח באירוע.

ארוחת גורמה

שלב שישי – מנוחת הלוחם
אז אחרי יומיים וחצי של הכנות, קיצוצים ובעיקר מחשבות אינסופיות על מתכונים ומצרכים רועי ואני התיישבנו על הכורסא עם כוס קפה ופאי לימון ביד והיינו עייפים אך מרוצים. כשלקחנו על עצמנו את הפרויקט הזה ידענו שנצליח אבל לא ציפינו לכזו התלהבות, כשקמתי בבוקר שאחרי עם שרירים תפוסים ומיליון הודעות מתלהבות מהמשפחה בוואטסאפ נזכרתי כמה כיף זה לעשות את מה שאתה אוהב ובמיוחד (תתכוננו לרגע של קיטש) כשאפשר לעשות את זה עם האדם שהכי אוהבים.

מה אין מתכונים?
אני מבטיחה לפרסם בבלוג בהמשך את המתכונים המנצחים מהארוחה, בינתיים אני אשתף אותכם במפתח להצלחה של הערב הזה – הקוקטייל! מה אתם חושבים שגרם לחבורה של אשכנזים לשבת 3 וחצי שעות ביחד ולהנות?

ארוחת גורמה

קוקטייל אננס ליצ'י טרופי
500 מ"ל ליקר לי'צי
500 מ"ל וודקה וניל
1 ליטר מיץ אננס (הפשוט מהקרטון)
1 קופסת שימורי ליצ'י – כולל המיץ
מיץ מחצי לימון
עלי נענע
קרח
*כמובן שתטעמו תוך כדי ותראו אם זה מספיק חזק/מתוק/חמוץ לטעמכם…

יאללה ניפגש רק בשמחות :)

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה אירוח, חגים, סיפורים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על ארוחת גורמה ביתית – כשאוכל ומשפחה נפגשים

  1. ליבנת גוטליב הגיב:

    וואוו, פרוייקט כלבבי:) איזה כיף לאורחים…

    אהבתי

  2. davidmor הגיב:

    נראה מצוין!

    בהחלט הכי כיף לאכול ולשמוח ביחד עם המשפחה :)

    תודה רבה!

    אהבתי

  3. יוסי הגיב:

    אפשר לדעת מאיפה השכרת את הכלים והאם היית מרוצה?

    אהבתי

  4. מענית הגיב:

    כל הכבוד לכם, נראה מקסים ומעורר תיאבון, מחכים בקוצר רוח לטעום את מעשה ידיכם

    אהבתי

  5. Michal Herzberg הגיב:

    כל מה שאגיד לא יצליח לתאר את הרושם העמוק שהשאירו התמונות.אין עליכם . אבל אין תמונה של חתן הפרס.
    מיכל.

    Michal Herzberg
    11 Ha'irusim St.,
    Rehovot 76382
    +972509470702

    אהבתי

  6. הדר הגיב:

    רוצה לאכול הכל!!!!!! פשוט מעולה! כמה השקעה, אומץ וכוח!
    כל הכבוד לכם!

    אהבתי

כתיבת תגובה