רד ולווט קאפקייקס


רד ולווט

סיפור האהבה שלי עם קאפקייקס התחיל במסיבת הרווקות שלי, כן התחתנתי – תודה תודה :) חברות שלי ארגנו לי מסיבת רווקות מגניבה עם מלא דברים קטנים ומושקעים בדיוק כמו שאני אוהבת, והלהיט היה קאפקייקס רד ולווט מקושטים ומושלמים מעשה ידיה של חברת הילדות הכי ותיקה שלי שזוכרת אותי עוד מלפני שאני זוכרת את עצמי. אני תמיד חשבתי שקאפקייקס זה נורא אמריקאי ולא התרגשתי מהמהומה הגדולה סביבם – אז תקשיבו, טעיתי. זה אוורירי כמו ענן, פוטוגני בטירוף וטעים אחושלוקי!  בקיצור, רוצו להכין! מי שסולד מצבעי מאכל מוזמן להשמיט אותו ויקבל בדיוק אותו טעם רק בצבע מוקה במקום אדמדם.

זמן הכנה ברוטו: שעה
זמן הכנה נטו: חצי שעה
כמות: 12 קאפקייקס במנג'טים קטנים

קאפקייקס 

50 גר' חמאה בטמפ' חדר
¾ כוס סוכר לבן
1 ביצה
תמצית וניל
1 כוס קמח לבן
1 כף קקאו
¼ כפית אבקת אפייה
¼ כפית מלח
120 מ"ל רויון/יוגורט
טיפה צבע מאכל אדום (עדיף ג'ל)
½1 כפית חומץ + ½1 כפית סודה לשתייה
*אפשר גם להוסיף תוספות ושינויים כמו בננה/אגוזים/שוקולד צ'יפס לבלילה

ציפוי שמנת הורססס

250 גר' גבינת שמנת
½ מיכל שמנת מתוקה להקצפה
½ כוס אבקת סוכר

הסבר מקוצר למקצוענים:
*מחממים תנור ל180º
*מקציפים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר, מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל
*מערבבים יחד את כל היבשים – קמח, א. אפייה, קקאו, מלח
*מערבבים את היוגורט/רויון עם טיפה צבע מאכל אדום
*שופכים למיקסר בשתי נאגלות (יבשים ואז רויון – כל פעם חצי כמות)
*מערבבים בכלי קטן את החומץ והסודה לשתיה ומוסיפים ברגע האחרון לבלילה
*מחלקים ל12 מנג'טים של קאפקייקס, ממלאים עד ¾ גובה ואופים 18-20 דקות
*ציפוי – מערבבים את השמנת עד שתהיה חלקה (אפשר במיקסר), מקציפים בוו בלון את השמנת עם השמנת המתוקה ואבקת הסוכר ומזלפים מעל הקאפקייקס לאחר שהצטננו

הסבר מפורט למקצוענים לעתיד:
מתחילים מלהקציף את החמאה והסוכר ביחד לקציפה בהירה ואחידה במיקסר עם וו גיטרה

רד ולווט

בזמן שהמיקסר עובד עושים 2 דברים: 1.מערבבים ביחד את כל החומרים היבשים (קמח, אבקת אפייה, מלח, קקאו) 2.מערבבים את הריויון (אני השתמשתי ביוגורט 1.5%) עם הצבע מאכל. אחרי בערך 3 דקות התערובת מוכנה ומכניסים בשתי נאגלות את היבשים והנוזל – מה זאת אומרת שתי נאגלות? שופכים פנימה חצי מכמות היבשים ותוך כדי ערבוב שופכים את חצי מהנוזל ואז שוב, מפסיקים את המיקסר כשהתערובת אחידה ולא נותנים לו להמשיך כדי שהעיסה לא תהפוך להיות דחוסה.
עכשיו מגיע הפאנץ' ההזוי – שמים בכלי קטן כפית וחצי של סודה לשתיה ומוסיפים אליה כפית וחצי של חומץ רגיל. נוצרת שם תסיסה מגניבה (פלאשבק לניסוי במדעים מכיתה ד') ואת זה שופכים לתוך הבלילה – אל תדאגו זה לא רעיל וזה גורם לקאפקייקס להיות מאוד אווריריים אחרי האפייה.

רד ולווט

עכשיו נשאר לשים את הבלילה בתוך מנג'טים של קאפקייס, יש עכשיו בסופרים מנג'טים מנייר עם ציורים מתוקים בטירוף – רוצו לקנות :) המתכון הזה מספיק בדיוק ל12 קטנים, אם תשתמשו ביותר גדולים זה בטח יספיק ל9 בערך. מומלץ להשתמש בכף של גלידה שממש מקלה על המילוי של המנג'טים ולמלא רק עד ¾ גובה כדי שהקאפקייק לא יעלה מעל לגובה הנייר.

רד ולווט

אופים 18-20 דקות ב180º ויודעים שזה מוכן כשמכניסים קיסם והוא יוצא יבש, חשוב לא להשאיר מעבר לזמן בתנור כי כל הרעיון בקאפקייקס האלה שהם לחים ואווריריים. מצננים את הקאפקייקס על רשת או כל מקום אחר שהוא לא בתוך התבנית שאפיתם בה כדי שלא תיווצר רטיבות מבאסת בתחתית.

הציפוי
בזמן שהקאפקייקס מצטננים להם עוברים למלאכת הציפוי, הציפוי הזה הוא מושלם בעיני ומשלב בתוכו את המינונים המדויקים של חמיצות ומתיקות שדרושים (מי שאכל בעבר ציפוי חמאה מבחיל שיצפה להפתעה מעולה) אם אתם נמנעים משמנת 40% אפשר לנסות עם סימפוניה 5% אבל אני לא סגורה על איך זה ייצא.
מכניסים לקערת המיקסר את השמנת, מערבבים ליצירת עיסה חלקה (אפשר כבר במיקסר עם וו גיטרה), מוסיפים את השמנת המתוקה ואבקת הסוכר ומקציפים בערך 4 דקות (עם וו בלון) עד שנוצר ציפוי יציב ומהמם. הוא אמור להיות מאוד מוצק ולהישאר על הוו כשאתם מרימים אותו.

רד ולווט

עכשיו כל שנשאר הוא לזלף (אחרי שהקאפקייקס הצטננו לגמרי), אני השתמשתי בצנתר משונן אבל לכל סוג יש את הקסם שלו.

רד ולווט

השיטה הכי נוחה לזלף היא להתחיל מהקצה ולהיכנס בתנועה מעגלית, אני יודעת זה לא כל כך מובן – אז הרי לכם לינק עם הסבר אמריקאי צעד אחרי צעד לאיך מזלפים בצורה מושלמת – משם גם התמונה הצבעונית ומלאת צבע המאכל מטה. שיהיה לכם המשך שבוע מתוק וטעים כמו קאפקייק.

Cupcakes wtih tips

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה אירוח, ואוו, עוגות, שוקולד, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על רד ולווט קאפקייקס

  1. תמר הגיב:

    הכנתי,יצא אוורירי וטעים.
    מומלץ!!!
    נקודה לשיפור: להוסיף כמה זה 120 רויון בכוסות.

    אהבתי

  2. davidmor הגיב:

    לא יצא לי לטעום, לכן אצטרך להכין :)

    תודה רבה על המתכון!

    אהבתי

  3. ריקי הטל הגיב:

    הי ענת,
    עדן הבת שלי ואנוכי אפיינו קאפקייס בסוף השבוע ויצא לנו פשוט מ ד ה י ם ו ט ע י ם,

    שאלה : האם את ממליצה על גבינת שמנת מסוג מסויים לציפוי ?

    תודה על מתכון נפלא וטיפים משובחים.

    ריקי הטל

    אהבתי

    • הללושית הגיב:

      הי ריקי,
      איזה כיף הפרגונים שלך על הבוקר :)
      אני השתמשתי בגבינת שמנת מהמעדניה בסופר (נראה לי שזה היה גד…) אבל נפוליאון או כל שמנת יעשו את העבודה

      אהבתי

  4. מענית הגיב:

    שמחה שחזרת, אני רואה בתמונות את שהמיקסר האדום מככב…. תמשיכי להכין לנו פינוקים….

    אהבתי

  5. snowgoat73 הגיב:

    איזה כיף שחזרת לכתוב ומזל טוב לחתונה.
    רק מהקריאה אני מרגיש שעשיתי חצי מהעבודה :)

    אהבתי

  6. עמית הגיב:

    Yes ! She's back….
    ועוד עם מתכון לקאפקייקס שהם לגמרי האובססיה שלי. איזה כיף !
    מבטיחה לנסות בקרוב (:
    תודה בובי נראה מדהים כתמיד !

    אהבתי

  7. ורד הגיב:

    כייף שחזרת….
    מחכה לעוד מתכונים…

    אהבתי

  8. נןעה הגיב:

    יוו איך בא לי!!!! זה הכי טעים בעולם!

    אהבתי

להשאיר תגובה

