פריז ומקרונים


עוגיות מקרון

הפריזאים חיים טוב. להתחיל את הבוקר בפטיסרי השכונתי עם קרואסון פשוט ועשיר בחמאה, לראות את כל הנשים האלגנטיות צועדות בצעדים מהירים על עקבים דקיקים ברחובות מרוצפים אבנים בדרכן לעבודה, לרכב על אופניים ברחובות קלאסיים מלאים בעצים רעננים בצבע ירוק בוהק מלבלבים בכל פינה. לשתות קפה בבית קפה מלא בריחות עץ עתיק וארומת פולים שרק נטחנו, אחר הצהריים כשהשמש עוד בשיאה לקחת שמיכה ובקבוק יין ולשבת על נהר הסיינה עם חברים, אח"כ להתפנק על איזה גביע של גלידה צבעונית וקרמית ובערב לאכול במסעדה מעולה שמגישה מנה שלמרות המראה המינימאלי שלה מצליחה לעורר את כל הטעמים בפה. יש בך קסם פריז אהובתי.

עוגיות מקרון

פריז באפריל זה שילוב מושלם של שמש חמימה ועיר אירופאית. הביקור שלי היה בפועל רק ארבעה ימים אבל במקום מופלא ומזמין כמו פריז אפשר להספיק אינסוף חוויות וטעמים בזמן כזה, אני בחרתי לספר על הפריט הכי צבעוני ונפוץ שממלא את רחובות פריז – עוגיות המקרון.

עוגיות מקרון

שגעת המקרונים לא פסחה על אף קונדיטוריה שחלפתי על פניה, ליתר דיוק כל קונדיטוריה שנכנסתי אליה בפריז מקדישה את מחצית השטח למקרונים והמחצית הנותרת לכל שאר המאפים והקינוחים המדהימים לא פחות. למען מי שלא יודע על מה מדובר אני אתן תיאור קצר ופשטני של הקינוח הזה, מקרון הוא קינוח שמזכיר שילוב של עוגיית אוריו וצבעוניות של פלטת צבעים שלא הייתה מביישת אף צייר. העוגיות הקטנות בצידיו של הסנדביץ' המתקתק הזה מורכבות משילוב של חלבונים מוקצפים ושקדים והמילוי הוא קרם בשלל טעמים וסוגים. למען הגילוי הנאות אני חייבת להודות שזו הייתה הפעם הראשונה שטעמתי עוגיית מקרון ולא היה לי שמץ של מושג מה אני מפספסת- כנראה שהרבה שעות פנאי שבהן אני הולכת לנסות להגיע למרקם המושלם של העוגייה (מקווה להספיק עוד לפני ליל הסדר כי המתכון לא מכיל קמח).

עוגיות מקרון

לכבוד המאורע החשוב של אכילת מקרון לראשונה ולא סתם – בבירת המקרונים העולמית, ערכתי תחרות קטנה בין שתי קונדיטוריות צמרת ידועות בפריז שאחת מהן נחשבת אפילו לחלוצת המקרונים בפריז. בתמונה שמעל מצד ימין ניצבים נציגיו של הקונדיטור Pierre Hermé ומשמאל נבחרתה של קונדיטוריית Ladurée. מבחינתי את התחרות ניצחו ללא ספק המקרונים המיוחדים והנימוכים של "פייר הרמה" אבל מי שאוהב טעמים קלאסיים ועיצוב חלונות ראווה ירקרק ומעט קיטשי מוזמן לנסות את מזלו בתור הארוך ב"לאדורי".  לשמחתי הקונדיטוריה המנצחת היתה ממקומת בדיוק מעבר לפינה של המלון שלנו ולכן עברתי שם כמה פעמים ובכל אחת מהן מגוון הקינוחים השתנה והתחדש אבל תמיד נשאר מושלם ומקורי, Je t'aime Pierre Hermé. אם יוצא לכם להגיע לשם תבטיחו לי שתטעמו מקרון בטעם תפוז גזר וקינמון, אני מקווה שאתם מצליחים לראות מבעד למסך עד כמה כדאי לכם להגיע לשם.

עוגיות מקרוןPierre Hermé
Rue de Vaugirard 185, Paris
Metro: Pasteur

גלגולו של קרואסון (סיפור על חמאה ומעשים טובים)
האהבה שלי לקונדיטוריות ולמאפיות בפריז לא התמצתה רק  בהצצה בחלונות הראווה והתענגות על התוצרים, אני באתי לפריז חדורת מוטיבציה והתלהבות לסדנה של יום בבית ספר הבישול היוקרתי בעולם La Cordon Bleu. נכנסתי לאתר שלהם מבעוד מועד, בחנתי בקפידה את לו"ז הסדנאות שמועברות שם, שילמתי ממיטב כספי והייתי כולי מוכנה ליום של למידה מהשפים הצרפתים הגדולים מכולם (עם תרגום לאנגלית כמובן). המתעניינים מביניכם מוזמנים לפנות אלי ואני אשמח לספר בפירוט על אופי הסדנה וכמובן על ארוחות הבוקר והצהריים המפנקות שאכלנו שם. אבל היה דבר אחד שלא חשבתי עליו כשנרשמתי לקורס מאפים צרפתים, ולא סתם עוד בפריז- מי לעזאזל יעזור לי לאכול את כל התוצרים המדהימים שאפיתי  לפני שהם יאבדו מטריותם ויהפכו מיצירת מופת לגוש יבש ומעופש?

ובכן הפרט הקטן הזה הוא שיצר את הקומיקס האנושי "גלגולו של קרואסון":

סדנה בקורדון בלו

הסדנה המופלאה התחילה בשעה 8:30 בבוקר, השף דניאל וולטר לימד אותנו להכין קרואסונים ובריושים מסוגים שונים והכל עם מבטא צרפתי וניחוחות חמאה באוויר. קיפלנו את הבצק, יצרנו את הצורות, התפחנו, הברשנו, שוב התפחנו ואפינו. בין לבין הוא הדגים לנו הכנה של עוד כל מיני מאפים מיוחדים כמו  kouign amman ומקלות מלוחים מהבצק של הקרואסונים. בשעה 3:00 כל המאפים יצאו מהתנור וכל שנותר לנו הוא לארוז את המאפים שהכנו מיותר מקילו וחצי בצק ולחזור לבתינו שמחים וטובי לבב עם רגליים כואבות, בטן מלאה ודיפלומה. אלא שלי אין בית בפריז, היה לי מלון ולא משנה כמה ניסיתי (בעזרתם האדיבה של הוריי) לחסל את כמות המאפים שהיו שם לא היה סיכוי שאני אצליח. אז החלטתי לעשות מעשה טוב, פסעתי לפינה הקרובה בה מתגורר לו הומלס באוהל מחוץ למכון המחקר המפורסם בצרפת  L'Institut Pasteur. מסתבר שהבחור מאוד אוהב את הנקודה כי השמועות אומרות שהציעו לו מקום בתוך המבנה והוא לא מסכים לעבור. בכל אופן, לצערי הוא לא היה בבית (סליחה באוהל) כשהגעתי אבל אני מקווה שכשהוא חזר מעיסוקיו הוא שמח לראות שפיית המאפים השאירה לו הפתעה קטנה.

הסרטון הבא מכיל את כל המקומות והחוויות מארבעה ימים בפריז, Au revoir. (צילם: בני שילה)

אודות הללושית

אני ענת, בצק ואפייה הן אחת ההנאות הגדולות בחיים שלי. אם הגעתם לבלוג כנראה שאתם בדרך להתמכר לאפייה כמוני
פוסט זה פורסם בקטגוריה סיפורים, עוגיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על פריז ומקרונים

  1. מלונות בישראל הגיב:

    אוי, מזה !! המאפים הצבעוניים האלו נראים כל כך טעימים !!! אהההה
    את יודעת במקרה איזה מקומות בארץ (עדיף ת"א) מוכרים כאלו ?? יאמי מקרוניםםם
    בית המלון שלכם היה ליד המאפייה ? נשמע חלומי! איפה לנתם ? :))
    אפרת

    אהבתי

  2. נטלי הגיב:

    פוסט מקסים. עשה לי חשק לחזור לפריז :)

    נטלי

    אהבתי

  3. מענית הגיב:

    פשוט אין עלייך… רק מלקרוא אני מצליחה להרגיש את כל הטעמים.
    והתמונות פשוט מדהימות, שאפו לבני.

    אהבתי

  4. ורדה שילה הגיב:

    הצבעוניות חוגגת אפילו במאפים
    איזהו תאווה לעיניים ולחך

    אהבתי

  5. יעל הגיב:

    הכתיבה שלך דלישס כמעט כמו המאקרונס שאנחנו כבר שנים סוגדים להם בקפה פייר בפינת רחוב סן וסנט אנדרה דה ארט ובכל מקום אפשרי בעולם קונים- עוטפים יפה את הדוגמיות ואוכלים בפארק.

    אהבתי

  6. רות הגיב:

    חוץ מ רור אין מילים בפי….מדהים

    אהבתי

  7. דפנה הגיב:

    אני גיליתי את המקרון לפני כמה חודשים הודות לקונדיטורים של מלון צובה, הרחוק מספר שעות טיסה מפריז, וכבר זה היה טעים ומופלא והייתי צריכה לעצור את עצמי אחרי שבחנתי כול אחד מהצבעים, אולי יותר מפעם אחת…:)
    חוץ מזה- כולי מלאת קנאה באותו דר בית פריזאי…:)

    אהבתי

להשאיר תגובה

